موهای ما ممکن است به دلایل مختلفی شانه ناپذیر شوند. خیلی از کسانی که زیاد و پیش از حد سشوار می کنند تجربه خشن شدن موها را داشته اند. هم چنین کسانی که خیلی موهایشان را رنگ می کنند نیز موهایشان کم کم زبر می شود. در رنگ مو ترکیبات شیمیایی وجود دارد. این ترکیبات شیمیایی است که باعث می شود رنگ موها در اثر تغییرات شیمیایی تغییر کنند. اما در کنار زیبایی که ایجاد می کند ممکن است باعث ضعیف شدن موها شود. اکسیدان موجود در رنگ های مو باعث از دست رفتن بسیاری از ترکیبات مفید مو می شود. رنگ کردن های زیاد نیز به ساقه مو به شدت آسیب می زند. حتی ممکن است باعث شود موها ریزش پیدا کنند. اما شانه نشدن و سخت شانه شدن یکی از مشکلاتی است که گاها حتی پس از یک بار رنگ کردن مو به وجود می آید. برای از بین بردن این مشکل چه کنیم.

 

محصولات مراقبتی زیادی از جمله ماسک ها و لوسیون های مو در بازار وجود دارد. همه این ها باعث ترمیم موها می شوند. بد نیست اگر موهایتان را رنگ یا دکلره می کنید از این محصولات استفاده کنید. ماسکها، کرم ها و لوسیون های مو باعث بازسازی مو می شوند. اما باز هم اصلی ترین همان شامپو است. بهتر است در انتخاب شامپو دقت کنیم. همه ما حتی کسانی که از موهایمان مراقبت خاصی نمی کنیم از شامپو استفاده می کنیم. شامپو برای تمیز کردن مو به کار می رود. اما در بسیاری از شامپوها نیز از ترکیباتی استفاده می شود که باعث ترمیم و بازسازی مو می شود.

 

یک گزینه عالی برای موهای آسیب دیده ای که شانه نمی شوند استفاده از شامپو کراتین است. این شامپوها که اکثرا بدون سولفات هم هستند با تامین کراتین که ماده ای مهم در مو است باعث نرم تر شدن آن می شوند. بلافاصله پس از این که از این شامپوها به سر خود می زنید متوجه باز شدن گره موها می شوید. موهایی که زبر و خشن شده اند به راحتی شانه می شوند. چرا که نرم و لطیف شده اند. موی نرم کمتر گره می خورد. این کاری است که این شامپو ها می کنند.

 

دقت کنید که اگر موهایتان آسیب دیده است بهتر است از آب رو به خنک برای شستن موهایتان استفاده کنید. هر چه قدر هم که شامپوی خوبی داشته باشید باید دمای آب را تنظیم کنید تا شامپویتان تاثیرش را بگذارد. هرگز از آب داغ و خیلی خیلی گرم برای شستن مو استفاده نکنید. با این کار موها از ترکیبات مفید تهی می شوند. در مورد موهای آسیب دیده نیز اهمیت بیشتری دارد که از آب ولرم و رو به خنک استفاده کنید.