انار میوه ای دوست داشتنی است که خیلی ها آن را دوست دارند. انار، این میوه خوش رنگ و گوارا پس از خواص و ویتامین های مختلف است. یکی از خواص این میوه خون سازی است. باعث تکثیر گلبول های قرمز می شود. همچنین درمانی است برای مشکلاتی چون غلظت خون و گرفتگی عروق. کسانی که انار می خورند کمتر کبد چرب می گیرند. چرا که به خوبی چربی ها را از بدن دفع می کند و اجازه تجمع آن ها را نمی دهد.

 

اما یکی از خواص انار خاصیت جمع کنندگی اش است. در زمان قدیم برای جمع کردن ناحیه بانوان به خصوص پس از زایمان از انار استفاده می شده است. به این صورت که پوست انار را به خوبی می جوشاندند. سپس آب جوشیده شده را که صاف هم کرده بودند در یک تشت بزرگ می ریختند. شخصی که زایمان کرده بود در این آب می نشست. به همین سادگی و به روش طبیعی از شل شدن پس از زایمان جلوگیری می شد.  بدون درد و عوارض و بدون این که نیاز باشد سختی تحمل شود به راحتی به کمک خاصیت سردی انار ناحیه مورد نظر جمع می شد. ابوعلی سینا برای درمان مشکلات پس از زایمان و باز شدن بیش از حد ناحیه از پوست انار به همین صورت استفاده می کرده است. در خیلی از داروهای تنگ کننده نیز از عصاره انار استفاده می کنند.

 

شاید جالب باشد بدانید که حالا شرکت های تولید کننده محصولات پیش گیری از بارداری مثل کاندومها نیز از این خاصیت در تولید محصولاتشان استفاده کرده اند. کاندومهای انار خاصیت تنگ کنندگی دارند. این ویژگی باعث جذابیت این محصولات شده است. کاندوم میوه ای به خصوص از نوع انار سال هاست که در شرکت های ایرانی و خارجی تولید کننده کاندومها استفاده می شود. خاصیت انار و عصاره اناری که در آن به کار رفته است باعث ویژگی تنگ کنندگی شده است.