شنیدن اصطلاح خستگی پوست ممکن است برای خیلی ها تازگی داشته باشد. همچنین شاید خیلی از ما ندانیم که پوست هم خسته می شود. بله پوست ما نیز در طول روز به دلایل مختلف خسته و کدر می شود. حتما دیده اید که پوست ما در صبح که از خواب برمی خیزیم بسیار شفاف تر از عصر و شب هنگام است. همچنین خیلی وقت ها که زیاد کار می کنیم پوست ما کدرتر می شود و شفافیت خود را از دست می دهد. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید با روش های ساده و خانگی خستگی پوست خود را از بین ببرید و همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشید.

 

خوب بخوابید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای پوست خود انجام دهید خوب خوابیدن است. به اندازه بخوابید. اگر شب دیر می خوابید و یا خواب کافی ندارید نمی توانید انتظار معجزه داشته باشید. پس نگاهی بیندازید که میزان خواب شبانه شما چگونه است و اگر نیاز است برای افزایش کیفیت پوست خود، خواب شبانه خود را مرتب کنید و ساعت خواب خود را تامین کنید.

 

روی آرایش دوباره آرایش نکنید

آرایش کردن های زیاد و مکرر آن هم روی هم به شدت به پوست شما آسیب می زند. در واقع لایه ای روی پوست شما به وجود می آید که مانع از تنفس به اندازه آن می شود. افرادی که مرتب در طول روز آرایش خود را تمدید می کنند پس از شست و شو می بینند که پوستشان چقدر خسته است.

 

ویتامین سی بخورید

یکی از بهترین موادی که پوست نیاز دارد ویتامین سی است. این ویتامین در خیلی از خوراکی ها مثل پرتقال وجود دارد. با تامین این ویتامین از طریق رژیم غذایی شادابی دوباره به پوست شما باز می گردد. اگر در طول روز از میوه های حاوی این ویتامین به اندازه استفاده کنید پوست شما بیش از حد خسته و کدر نمی شود.

 

کرم های ویتامین سی استفاده کنید

گاهی لازم است به صورت مستقیم ویتامین سی را به پوست صورت خود وارد کنید. این ویتامین را می توانید به صورت موضعی از طریق کرمهای ویتامین سی به پوست صورت خود تزریق کنید. این کار باعث شفاف شدن پوست شما می شود. یکی از بهترین محصولات حاوی این ویتامین، کرم ویتامین سی الارو است. این ویتامین به نام کرم احیا کننده از طریق این شرکت ارائه شده است. ویتامین سی در خیلی از آبرسان ها نیز یافت می شود. پس در هنگام آبرسانی و رطوبت رسانی نیز می توانید این ویتامین را به پوست خود وارد کنید. در بمب آبرسان کامان ویتامین سی مقدار خوبی از این ویتامین وجود دارد که باعث شفافیت بیشتر پوست می شود.

 

روی صورت خود خیار قرار دهید

یکی از راحت ترین و ساده ترین ماسکهای صورتی که می توانید در خانه بسازید ماسک خیار است. برای این کار تنها به یک عدد خیار تازه نیاز خواهید داشت. خیار را رنده کنید و روی صورت قرار دهید. اجازه دهید تا رطوبت خیار و سایر ویتامین های آن از طریق پوست صورت جذب شود. در هنگامی که خیار روی صورت شما قرار دارد احساس تازگی را متوجه می شوید. پس از این که آب خیار توسط پوست جذب شد صورت خود را بشویید.

 

بخندید!

شاید برای شما جالب باشد که خنده بهترین ورزش برای عضلات صورت است. روزهایی که عصبانی هستید و نمی خندید صورت و پوست شما نیز خسته تر می شود. پس همیشه بخندید تا جوان و زیبا بمانید. شادی رمز سلامتی و زیبایی است. افرادی که مدام غر می زنند و همیشه ناراحت هستند زودتر پیر می شوند.

 

زرده تخم مرغ و عسل

اگر زیاد کار می کنید و پوست دور چشم های شما سیاه و کدر شده است زرده تخم مرغ و عسل را روی محل تیرگی بمالید. با تامین مواد مفید به پوست شما این خستگی و کدری بسیار کمتر می شود.

 

بیشتر آب بخورید

افزایش دفعات و مقدار آبی که در طول روز استفاده می کنید به شما کمک می کند تا پوستی همیشه درخشان و زیبا داشته باشید. رطوبت مهم ترین چیزی است که پوست شما نیاز دارد. اگر فراموش می کنید آب بنوشید برای خود یک زنگ هشدار بگذارید تا به شما یادآوری کند آب بنوشید. نوشیدن به اندازه آب برای داشتن پوستی جوان و سرحال مهم ترین است.

 

از ماسکهای ورقه ای ویتامینه استفاده کنید

این روزها محصولات مراقبت پوست برای تقویت پوست به راحتی در دسترس هستند. یکی از راحت ترین این محصولات در استفاده، ماسکهای ورقه ای هستند. این ماسکها در مدلهایا مختلف ویتامینه، کلاژن و... برای پوستهای مختلف وجود دارند. با استفاده از این محصولات پوست شما غذای مورد نیاز خودش را دریافت می کند و دوباره سرحال می شود.

 

از ضدآفتاب استفاده کنید

اشعه های مضر خورشیدی به پوست ما آسیب وارد می کنند و باعث از بین رفتن شفافیت پوست می شوند. با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خود از پوست صورت خود بیشتر محافظت کنید. یکی از دلایل خستگی پوست عدم استفاده از ضدآفتاب مناسب است.

 

از شوینده مناسب استفاده کنید

استفاده از ژل ها و محصولات شست و شو دهنده پوست نیز به طراوت دوباره پوست کمک می کنند. این محصولات با توجه به انواع مختلف پوست در بازار وجود دارند. یکی از این محصولات تهیه کنید و حتی در محل کار خود در وسط روز پوست صورت خود را با استفاده از آنها بشویید. خواهید دید که پس از مدتی پوست شما تا چه اندازه سرحال تر و شاداب تر از قبل می شود. با ادامه دادن این کار شادابی را به پوست صورت خود هدیه دهید.